Proces



Redaktorze, oto zadania, które wykonasz wraz ze swoim zespołem:







Zagadka 1. Co to jest reklama? 
Wyjaśnijcie to pojęcie, wskażcie cel reklamy. Pokażcie  historię reklamy: skąd się wzięła, jakie są znane najstarsze reklamy? W jaki sposób reklama zmieniła się przez stulecia?  Pokażcie różne typy reklam. Zgromadźcie zdjęcia, obrazki, filmiki i nagrania, które zaprezentujecie w postaci prezentacji w programie Prezi.

Zagadka 2. Jakie środki wyrazu wykorzystywane są w reklamie? 

Zwróćcie uwagę na  obraz (kolory), dźwięk, tekst (słowo), a także na to, na jakie zmysły działa reklama oraz w jaki sposób odwołuje się do emocji odbiorcy. Wykonajcie prezentację w programie Prezi.

Zagadka 3. Jakie środki językowe wykorzystywane są w reklamie? 

Aby wykonać to zadanie dobierzcie odpowiedni materiał do analizy językowej. Mogą to być reklamy prasowe, telewizyjnei inne. Przyjrzyjcie się, w jaki sposób autorzy reklam zwracają się w nich do odbiorców, jakie wykorzystują środki poetyckie, znane powiedzenia, przysłowia itp.  Zwróćcie uwagę na grę słów. Efekty swojej pracy przedstawcie w postaci prezentacji Prezi.

Zagadka 4. Nagrajcie  reklamę radiową wybranego produktu. 

Możecie wykorzystać znaną melodię, tekst piosenki, dźwięki z otoczenia. Pomocna z pewnością będzie wiedza dotycząca środków językowych w reklamie oraz środków wyrazu w niej stosowanych. Wykorzystajcie do tego zadania program iMovie (możecie wykorzystać efekty dźwiękowe, muzykę z programu).

Zagadka 5.  Stwórzcie ulotkę reklamową naszej szkoły. 

W tym celu wykorzystajcie kolorowe zdjęcia, opracujcie hasło reklamowe, umieśćcie na ulotce niezbędne informacje, które przyciągną odbiorcę.Do wykonania tego zadania możecie wykorzystać program Canva.

Powodzenia!